School’s out… for Summer!

De vakanties komen eraan. Eind deze week gaan de eerste schooldeuren ‘dicht’. Een half jaar geleden, na de kerstvakantie, opende ik deze weblog. Op 12 januari verscheen de eerste blogpost: ‘Creativiteitsuitval‘. Ruim 6 maanden later laat ik een goed gevulde snoeptrommel met lesideeën achter. Ik stop er niet mee hoor. Maar de vakantietijd is bij uitstek geschikt om eens los te laten waar je met passie mee bezig bent geweest. Even afstand nemen, nadenken over ‘hoe verder?’, dat ga ik doen. En barbecuen, fietsen, lezen en nog veel meer.

Iedereen die Vindingrijk de afgelopen maanden gevolgd heeft en met de lesideeën in de klas aan de slag is gegaan (daar is het me uiteraard om te doen), heel veel dank voor jullie aandacht en support. Na de vakantie komt Vindingrijk gewoon terug. Maar het kan zomaar zijn dat het ‘anders’ is, of dat er iets uit een heel andere hoek – bij? – komt. Zelf vind ik het ook spannend ; – )

Inmiddels heeft half Nederland een stapel boeken klaar liggen om in de koffer te stoppen, om te lezen op nabije of verre bestemmingen. Ik heb iets voor jullie, om erbij te stoppen. Onderwijs Maak Je Samen en Denken Om Een Hoekje (=ondergetekende) bieden jullie een kadootje aan. De reader ‘Denk Creatief!‘ is een geactualiseerde versie van de oorspronkelijke nieuwsbrieven ‘Creatieve vaardigheden in de onderwijspraktijk‘ die ik samen met OMJS in 2009 heb geschreven. Sinds gisteren kun je deze reader – in ruil voor een tweet, ‘pay-with-a-tweet’ –  downloaden  op deze link. Leuk tussen Kluun en Eco door! Vanaf deze plek ook dank aan alle ‘downloaders’.

Als jullie nog tips, wensen of suggesties hebben, stuur me een e-mail.

Ik wens jullie en alle kinderen in jullie groepen een fantastische vakantie!

David

Over davidvdkooij

Passie voor Creatief Denken en Onderwijs.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

