Continenten op drift – CBE (season 1, part 7)

Laatst zag ik een continent voorbijdrijven. Het was in Amsterdam bij de Westergasfabriek. Ik stond aan de rand van de Haarlemmervaart en daar kwam het voorbij. Statig en geluidloos dreef het langs de rand van het kanaal aan mij voorbij (zie foto), onopgemerkt door alle andere jachtige stadsbewoners om mij heen.

Nu ben ik al jaren special agent van het Central Bureau of Exploration (‘nieuwsgierig & vragend’). Dus ik trok mijn camera, maakte een foto en noteerde de belangrijkste gegevens m.b.t. de ontdekking van dit continent. Op het bureau haalde ik de gegevens door de database en inderdaad, dit continent was nog niet eerder in kaart gebracht. Mijn weekend (het was zaterdag) was weer goed.

Lesidee: Maak een atlas van vlekken en vormen in de publieke ruimte

Download hier het CBE-continentregistratieformulier waarnaar in Het Grote Vindingrijkboek wordt verwezen.

De volledige en herziene beschrijving van deze les
kun je terug vinden in

Het Grote VINDINGRIJKboek

dat in het najaar van 2013 verschijnt
bij uitgeverij Leuker.nu

HetGroteVINDINGRIJKboek-coverthumb

Beeldbron: terra incognita – metaversityproject.org;

Over davidvdkooij

Passie voor Creatief Denken en Onderwijs.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Continenten op drift – CBE (season 1, part 7)

  1. AllesKan zegt:

    MOOI! Wat jammer dat we maar 1 filmpje mogen maken met leraar24! We kunnen zo doorgaan…;)))
    AllesKan!!!

Geef een reactie

