Mijn andere jij

Ik zal er recht vooruit komen, ik heb een dubbelleven. De meeste mensen kennen mij als een bescheiden, voorkomende, vriendelijke man. Die hard zijn best doet om zijn hoofd boven water te houden als zelfstandig ondernemer, ’s avonds kookt voor vrouw en kinderen, boodschappen doet en blogposts op Vindingrijk plaatst, to name a few.

Maar wat die mensen niet weten is dat ik een andere kant heb. Zodra vrouw en kinderen ’s ochtends de deur uit zijn en ik boodschappen heb gedaan en mijn klanten tevreden heb gesteld, ga ik LOS! Ik stap in mijn Ferrari Testarossa, die ik hier twee blokken vandaan in een – uiteraard geheimegarage heb gestald en raak het asfalt. Eerst een vriendin scoren bij de fitness, en dan door naar… wherever my wheels take me! WOEHA! Onderweg doe ik zaken, liefst in verlaten fabrieksgebouwen, op opgespoten zandvlaktes en in snelwegrestaurants, zaken waar jullie niet van wíllen weten wat het zijn. Mijn chick wacht geduldig in het zachte leer van de autostoelen, en daar wordt ze straks rijkelijk – en veilig – voor beloond in the persidential suite van een 5*-en hut ergens aan een zeeboulevard. En dan om 5 uur weer terug; aardappels schillen, boontjes afhalen en gehaktballen draaien. Dag schat hoe was je dag? Mwoa, ik krijg dat badkamer afvoerputje maar niet ontstopt…

Lesidee: Stream of extreme consiousness

De volledige en herziene beschrijving van deze les
kun je terug vinden in

Het Grote VINDINGRIJKboek

dat in het najaar van 2013 verschijnt
bij uitgeverij Leuker.nu

HetGroteVINDINGRIJKboek-coverthumb

 

Toegift

Een leuk liedje voor jezelf  – het is in het Engels en redelijk gedateerd, dus ik weet niet of de kinderen er wat “mee kunnen” – om in de stemming te komen van David BowieDid you ever have a dream“. De tekst:

Did you ever have a dream or two
Where the hero is a guy named you
And the things he does are just too much
Does he fly like Mr. Superman, speak Chinese, French and Dutch?
And did you ever have a dream or two?

Have you ever woken up one day
With the feeling that you’d been away?
If the girl that you dreamed of last night
Had the same dream, in the very same scene
With the very same boy, hold tight

It’s a very special knowledge that you’ve got, my friend
You can travel anywhere with anyone you care
It’s a very special knowledge that you’ve got, my friend
You can walk around in New York while you sleep in Penge

I will travel round the world one night
On the magic wings of astral flight
If you’ve got the secret, tell me do
Have you ever had a dream or two?
Have you ever had a dream or two?

Beeldbronnen: Indiana Jones – howtogeek.com; Langnek – zeeland.blog.nl; Miami vice – fabsugar.com; Dick Bruna – artunlimited.com

Over davidvdkooij

Passie voor Creatief Denken en Onderwijs.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Mijn andere jij

  1. karel zegt:

    Ik zat te genieten, te lachen in mezelf, hardop te lachen: WAT EEN GEWELDIG ONTZETTEND VERSCHRIKKELIJK LEUK IDEE!!!
    Ga het zeker toepassen …
    Dank je voor het delen.

    • davidvdkooij zegt:

      Ik moest er bij nalezing zelf ook om proesten, moet ik (h)eerlijk bekennen. Ben erg benieuwd naar de toepassing en de resultaten daarvan. Dank voor je enthousiaste reactie

  2. annemiek zegt:

    ik stuur m door naar mijn collega in de bovenbouw. zelf ga ik m mondeling doen in groep 3. ben heel benieuwd wat ze ervan maken

    • davidvdkooij zegt:

      Leuk Annemiek, ik ben erg nieuwsgierig naar jouw uitwerking voor groep 3. Wil je daar misschien iets over vertellen op deze plek? Zo help je mij en al jouw collega’s om nog meer van Vindingrijk te maken! uiteraard geldt hetzelfde voor je collega in de bovenbouw. Hoe dan ook, dank voor je reactie.

  3. David.. geweldig (simpel) idee.. en zeker toepasbaar.. wat ik dan ook echt wel ga doen…
    Donderdag denk ik.. tijdens het taalcircuit…

Geef een reactie

